Сарамандық жұмыстарға
арналған әдістемелік нұсқау
А.Байтұрсынов атындағы №20 орта мектебінің география пәні мұғалімі: Абзелеева К.А
Түсініктеме хат
Ұсынылып отырған әдістемелік нұсқау жалпы білім беретін мектептің 8-сыныбына арналған «Қазақстанның физикалық географиясы» оқулығын оқытуда көмекші құрал болып табылады. Құрлымы мен мазмұны бағдарлама мен жаңа буын оқулығының тұжырымдамасына сәйкес құрастырылған. Әдістемеліктің негізгі мақсаты: оқушыларға ғылыми-географиялық ұғымдар мен заңдылықтар жүйесін түсіндірудің мүмкіндігін кеңейту. Мектеп бағдарламасында географиялық білімнің ғылыми түсінігін кеңейтуге басты назар аударылған. Сондықтан да 8-сыныптағы географияның зор практикалық бағыттылығы және өлкетану материалын пайдалану үшін көптеген мүмкіндіктер бар.
· Әртүрлі диаграммалар сызу, кестелер толтыру;
· Эссе жазу;
· Қосымша деректермен жұмыс;
· Талдау;
· Салыстыру, қорытындылау;
р/с |
Сарамандық сабақтың тақырыбы |
Сағат саны |
1 |
Қазақстанның әлем картасындағы орны. |
1 |
2 |
Ш.Ш. Уәлихановтың зерттеу бағыты мен П.П. Семеновтың Тянь-Шаньға саяхатын кескін картаға түсіру. |
1 |
3 |
Тектоникалық құрылымдар мен кен орындарын кескін картаға белгілеу. |
1 |
4 |
Карта бойынша ауа массаларынын қозғалысын температурасы мен жауын – шашынның таралуын анықтау. |
1 |
5 |
Қазақстан аумағының су ресурстарынын қамамасыз етілуіне баға беру. |
1 |
6 |
Қазақстанның топырақ түрлеріне кесте құрастыру, оған талдау жасау. |
1 |
7 |
Қазақстанның өсімдіктері мен жануарлар дүниесі. |
1 |
8 |
Тақырыптық карта бойынша табиғи зоналарға жоспар бойынша салыстырмалы сипаттама беру. |
1 |
9 |
Кескін картаға Қазақстанның ірі табиғи аудандарын түсіру. |
1 |
10 |
Табиғаттың өзгеруіне болжам жасаудың маңызы. |
1 |
Жұмыстың орындалу барысы:
1) Қажетті әдебиеттер көмегімен ҚР географиялық орнына сипаттама беру.
2) Мемлекеттік шекараны белгілеу.
3) Кескін картаға Қазақстанның көршілес елдерін белгілеу.
4) Шеткі нүктелерінің географиялық координаталарын белгілеу.
5) Қазақстанның ГО-ң ерекшелігін қорытындылау, қысқаша дәптерге жазу.
Жұмыстың орындалу барысы:
1) Қазақ жерін ертедегі зерттеушілер еңбегі.
2) Ш.Уәлихановтың , П.П. Семеновтың зерттеу бағыттарын оқып үйрену.
3) Зерттеушілер саяхатын кескін картаға түсіру.
4) Қорытынды жазу.
1) Кен орындарының таралу аймақтары мен тектоникалық құрылымының арасындағы байланысты көрсету.
2) Пайдалы қазбалар топтарын және тектоникалық құрылымдарды кескін картаға белгілеу.
3) Пайдалы қазбаларды өңдеу әдістері және экологиялық тұрғыдан жер қыртысына келтіретін зардаптары.
4) Жергілікті жердегі пайдалы қазбалар түрлері.
5) Қорытынды жазу.
1) Ауа райы элементтеріне сипаттама беру.
2) Қазақстандағы ауа массаларының, жауын-шашынның, ауа температурасының таралуын тақырыптық карталар бойынша анықтап, қалалардың ылғалдану коэффициентін есептеу.
3) Бір қаланың жауын-шашынның түсу мөлшеріне диаграмма сызу.
4) Атмосфералық құбылыстарды интерактивтік тақтадан көрсету.
5) Алған материалдарды жинақтап, қорытынды жазу.
1) Тұщы су тапшылығының негізгі сенімдерін ажырату
3) Оларды шешу жолдарын кесте құру арқылы көрсету.
Өзен
|
Географиялық орны
|
Климатының ерекшелігі
|
Өзеннің қоректену түрі
|
Шаруашылық маңызы
|
Экологиясы
|
Қорытынды
|
1) «Топырақ», «Топырақ эрозиясы», «Мелиорация» ұғымдарына анықтама беру.
2) Топырақтану ғылымының негізін салған В.В. Докучаевтің еңбегімен қысқаша танысу.
3) Қазақстандағы топырақ түрлері кестесін құру:
Топырақ түрлері
|
Таралу аймақтары
|
Топырақты қорғау шаралары
|
Сынып оқушылар 2 топқа бөлінеді
1-топ: «Өсімдіктер дүниесі»,
2-топ: «Жануарлар әлемі» Алдын ала берілген тапсырмалар бойынша
«Дөңгелек үстел» өткізу.
1)Табиғи зоналарға жоспар бойынша салыстырмалы сипаттама беру:
а) географиялық орны;
ә) климаты;
б) топырағы
в) өсімдіктері;
г) жануарлары;
д) адамның іс-әрекеті, экологиялық проблемалар;
1) «Жер бедері», «Жазық», «Тау» ұғымдарына түсінік беру.
2) Жер бедерінің картада бейнелеу әдістері.
3) Кескін картаға Қазақстанның ірі табиғи аудандарын түсіру.
4) Жер бедерінің уақыт ішінде өзгеруіне болжам жасау (қорытынды орнына)
Мақсаты: Алған білім мен дағдыны проблемалық жағдайларда қолдана білу икемділіктерін тексеру. Әр түрлі ақпарат көздерімен, оқулық мәтінімен, суреттермен, статистикалық материалдармен жұмыс істеу дағдыларын байқау.
Көрнекі құралдар: Қазақстанның қорықтары энцеклопедиясы, электронды оқулық, слайдтар, Марқакөл қорығы, Рахман қайнарлары қорықшасы туралы қосымша әдебиеттер
Жұмыстың орындалу барысы:
Бұл тақырыпты әртүрлі ойын түрінде, тақырыптың проблемалық мәселелерін талқылайтын шағын конференция түрінде өткізуге болады.
Қазақстан территориясындағы экологиялық проблемалардың туындау себептері
Қазақстандағы дүниеж